Naughty Students

Sunday, February 27, 2011

i'm not a criminal and i'm not a lawyer too...

i'm not a criminal!!!!!!
TAPI...
kenapa aku ada kat sini????
kenapa?? kenapa?? kenapa???

aku LAWYER ker????
hahaha... mungkin yer.. mungkin tidak....
kecik-kecik boleh la berangan nak jadi lawyer...
dah besar ni lain pulak jadi yer. lalalal.

so ... ape motif aku ada kat
mahkamah majistret jenayah...
(heheh ni name yer menggatal)
ok actually ni sambungan daripada entry..
kalau korang nak tau ape terjadi..
so boleh tgok entry tuh dulu ok...
nanti korang akan paham sendiri.... :)

1stly memang aku takut gak la nak datang sini...
tak der experience la kata kan..
this is my 1st time ok jejak mahkamah...
before ni mane penah aku datang sini..
tak der keperluan pun...
aku bukan budak LAW...
tu memang pasti.... huhuhu..

ok..ok..
tujuan sebenar aku datang sini
untuk buat surat angkat sumpah...
surat ni salah satu benda yang celcom nak
untuk membuktikan yang aku bukan
pengguna no MANUSIA KURANG AJAR tuh guna atas nama aku..

dengar je pasal "SURAT ANGKAT SUMPAH" tu
aku ingat aku kene naik turun court la kan...
macam dalam TV tuh... hehehe
nebes jangan cakap la kan...
so awal-awal pergi la kaunter pertanyaan...
cakap la pasal surat nih...
tut-tut dia tunjuk kauter angkat sumpah...
betul-betul depan pintu masuk ni jer ha...
means aku tak berpeluanglah masuk court . hahaha
so aku pun diberi borang surat angkat sumpah...
so pepandailah penuhkan sendiri...
haha..
korang nak tau kenapa aku boleh senyum-senyum time nih...
1st memang sebab aku nak bergambar..
2nd sebab aku kelakar pasal esei yang aku kene buat tuh...
hahah... memang buruk sungguh susunan ayat esei tuh...
tengok orang tu baca pun macam tak paham jer...
pepandai lah ek pahamkan sendiri.. lalala

siap isi form ni...
aku kne naik 1st floor tuk buat bayaran...
ni memang aku tak puas hati...
angkat sumpah macam ni pun nak kene bayar...
bukan salah aku pun benda ni terjadi....
tak pasal-pasal kene buat bayaran...
so nak tak nak kene la bayar jugak....

dah settle buat pembayaran...
settle lah pasal mahkamah tuk hari ini...
so aku dah dapat surat sumpah tuh....
so terus la aku pergi celcom centre
bagi semua yang celcom nak..
sign situ..sign sini..
pas tu aku merdeka daripada masalah dengan celcom..
hope benda ni tak berulang lagi....
semua nih membuang masa aku jer...
tak pasal-pasal aku skip satu class pagi jumaat nih... huhu

p/s :
jagalah ic korang elok-elok...
jgn fotostat sesuka hati ok....


No comments:

Post a Comment